St. Hippolytuskerk Olterterp

Olterterp

Romantisch kerkje met klokkenstoel, in de bosrand gelegen, vlakbij Beetsterzwaag, dateert uit 1500 met een toren uit 1744. Behoort aan de Stichting Alde Fryske Tsjerken en is vooral als concertzaal, expositieruimte, en trouw- of rouwlocatie in gebruik.

De kerk is rond 1500 gebouwd, en waarschijnlijk later nog vergroot. De toren dateert uit 1744 en kon gerealiseerd worden mede dankzij een bijdrage van Ayzo van Boelens en zijn eerste echtgenote Rinske Lycklama à Nijeholt. Een gedenksteen boven de ingang is hier het tastbare bewijs van.

HUIDIG GEBRUIK
De kerk is sinds 1996 eigendom van de Stichting Alde Fryske Tsjerken en wordt de laatste tijd vooral als concertzaal en expositieruimte gebruikt, maar is daarnaast bijzonder gewild als romantische trouwlocatie midden in de bossen.

Hier vind je St. Hippolytuskerk Olterterp

Achterwei 6